Tuesday 6 September 2016

DEGREE life sucks!

Assalamualaikum,
Lama dah aku x tulis kat blog..buat apa kan..sblum ni aku merapu ja lebih..xdaq faedah..tp kali ni aku nak tulis sbb aku nak ringankan beban kat jiwa aku ni..skrg ni aku baru semester kedua degree..mngkin bg korg awal lagi aku nak mengadu...tp xpalah..jnji terluah...mungkin ada antara korg mcm aku juga first sem degree boleh main2 lagi...tp x sbnrnya..dr mula2 lagi kena struggle..kalau x jadi mcm aku ni...pointer atas pagar...dalam pemerhatian dak akademik...nasib baik x kena dismiss..aku repeat byk subj...skrg aku tgh bkejar ngan dak lecturer sana sini mintak kebenaran masuk kelas derang...dah lah xdpt hostel kena ulang alik dr luar..tp aku dah buat rayuan..hopefully dapat.amin.untuk sem ni aku cuma amik 15 credit hour je max sbb kata encik kat HEA tu aku dlm pemerhatian..sbb dak fakulti nak aku balancekan balik pointer aku..dia x bg amik byk...so..maybe...dan mungikin pasti..aku bakal extend 1-2 sem...aku xkisah sbnrnya..tp problem kat duitlah..sbb aku pun meminjam dr ptptn..nti kalau extend nak dpt duit dr mana..y ada skrg ni pun xckp u tmpung satu sem...so..aku kena keje..xtau keje apa..buat saving for extend nnti...but hopefully aku leh catch up...and grad on time... walau macam mana pun hidup masih kena diteruskan...bagi y terbaca entry aku ni..tolong doakan aku..semoga segala urusanku dipermudahkan....aku tgh berusaha x tinggal solat..yelah salah satu penyebab kenapa hidup aku teruk sgt skrg ni adalah dari hubungan aku dengan Allah x berapa baik..aku lupa solat..sekali dia dah bagi kena setempek kat muka..padan muka aku kan...apapapun aku dah ambik segalanya sbgi iktibar...aku masih berusaha...semoga segalanya dipermudahkan oleh Dia.amin.

No comments:

Post a Comment